maciekGD ten opis dotyczy innego odgłosu
Chodzi w nim o takie "westchnienie" - bardzo często słyszalne szczególnie przy zmianie z 2. na 3. bieg - u mnie na osiedlu zza okna co chwila dobiega ten odgłos Jakby samochód głośno "odetchnął". Też to mam w Skodzie lekko słyszalne.
Ale Ty piszesz o efekcie karetki - a to oznacza, że turbo gwiżdże/jęczy proporcjonalnie do obrotów - na wysokich tego nie słychać, bo silnik zagłusza, a dźwięk bardzo wysoki. Najlepiej jęki uszkodzonej turbiny słychać 1500-2500 rpm. Dodajesz gazu - ton wzrasta, zdejmujesz obroty - ton opada (staje się niższy, turbo kręci się wolniej) - stąd efekt dźwięku modulowanego, sygnału karetki pogotowia, jak bawisz się gazem to możesz go zasymulować
M.
Chodzi w nim o takie "westchnienie" - bardzo często słyszalne szczególnie przy zmianie z 2. na 3. bieg - u mnie na osiedlu zza okna co chwila dobiega ten odgłos Jakby samochód głośno "odetchnął". Też to mam w Skodzie lekko słyszalne.
Ale Ty piszesz o efekcie karetki - a to oznacza, że turbo gwiżdże/jęczy proporcjonalnie do obrotów - na wysokich tego nie słychać, bo silnik zagłusza, a dźwięk bardzo wysoki. Najlepiej jęki uszkodzonej turbiny słychać 1500-2500 rpm. Dodajesz gazu - ton wzrasta, zdejmujesz obroty - ton opada (staje się niższy, turbo kręci się wolniej) - stąd efekt dźwięku modulowanego, sygnału karetki pogotowia, jak bawisz się gazem to możesz go zasymulować
M.
Komentarz